2. Vytvoření činností

Přidejte všechny činnosti, na kterých budete ve firmě trávit čas. Činnosti zahrnují hlavně práci pro klienty (tvorba grafických návrhů, programování, schůzky), ale i interní aktivity (porady, příprava nabídek).

Využití činností

  • Definování různých typů činností nám pomůže vidět ziskovost každé z nich zvlášť.

  • Činnosti využíváme ale také pro tvorbu rozpočtů projektů (volitelně), přičemž každé přiřazujeme jiný odhad času.

1. Vytvoření činnosti

V horním menu vyberte záložku Činnosti a následně vpravo klikněte na Přidat novou činnost.

2. Definování činností

Zamyslete se jaké činnosti pro klienty vykonáváte - ať už ty přímo placené (např. design), tak i ty, které jsou vedlejším nákladem (např. schůzky). Můžete je pojmenovat dvěma způsoby:

  1. Dle názvu činnosti: design, programování, zpracování mezd.

  2. Dle názvu rolí: junior vývojář, senior vývojář, account manager.

Přidejte alespoň tři činnosti, které následně využijeme při tvorbě prvního projektu.

TIP: Pokud máte rozdílné sazby za stejné činnosti, tak doporučujeme používat spíše názvy rolí. Jednodušeji pak můžete rozdíly sledovat výsledky u jednotlivých rolí.

3. Uložení činností

Uložte činnosti, aby byly k dispozici pro přiřazení k projektům a v trackování času.

V naši ukázce jsme zvolili: design, programování a account management.

Více najdete ve článcích Vytvoření činností, Aktivace / Deaktivace.

V následujícím kroku se podíváme na vytvoření klientů ...

Poslední aktualizace