2. Vytvoření činností
Přidejte všechny činnosti, na kterých budete ve firmě trávit čas. Činnosti zahrnují hlavně práci pro klienty (tvorba grafických návrhů, programování, schůzky), ale i interní aktivity (porady, příprava nabídek).
Využití činností
Definování různých typů činností nám pomůže vidět ziskovost každé z nich zvlášť.
Činnosti využíváme ale také pro tvorbu rozpočtů projektů (volitelně), přičemž každé přiřazujeme jiný odhad času.
1. Vytvoření činnosti
V horním menu vyberte záložku Činnosti a následně vpravo klikněte na Přidat novou činnost.
2. Definování činností
Zamyslete se jaké činnosti pro klienty vykonáváte - ať už ty přímo placené (např. design), tak i ty, které jsou vedlejším nákladem (např. schůzky). Můžete je pojmenovat dvěma způsoby:
Dle názvu činnosti: design, programování, zpracování mezd.
Dle názvu rolí: junior vývojář, senior vývojář, account manager.
Přidejte alespoň tři činnosti, které následně využijeme při tvorbě prvního projektu.
TIP: Pokud máte rozdílné sazby za stejné činnosti, tak doporučujeme používat spíše názvy rolí. Jednodušeji pak můžete rozdíly sledovat výsledky u jednotlivých rolí.
3. Uložení činností
Uložte činnosti, aby byly k dispozici pro přiřazení k projektům a v trackování času.
V naši ukázce jsme zvolili: design, programování a account management.
Více najdete ve článcích Vytvoření činností, Aktivace / Deaktivace.
V následujícím kroku se podíváme na vytvoření klientů ...
Poslední aktualizace