Costlocker nápověda
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
  • Začínáme
    • Co je Costlocker a pro koho je určen
    • Registrace a založení firmy
    • Rychlý start v 5 krocích
      • 1. Přidání kolegů
      • 2. Vytvoření činností
      • 3. Vytvoření klientů
      • 4. Vytvoření projektů
      • 5. Trackování času
    • Kam dál?
  • Projekty
    • Vytvoření a práce s projektem
      • Vytvoření projektu
      • Vytvoření projektu duplikací
      • Auto ID
      • Tagy
      • Odpovědné osoby
      • Sleva na projektu
      • Fakturace projektu
      • Ukončení projektu
      • Export rozpočtu
      • Zamčení projektu
    • Opakovaný projekt
      • Vytvoření Opakovaného projektu
      • Práce s opakovaným projektem
      • Manuální duplikace opakovaného projektu
    • Typy rozpočtů
    • Detail projektu
      • Přehled
      • Report
      • Upozornění
      • Cenová kalkulace
      • Fakturace
      • Sazby
      • Firemní reporty
      • Timesheet
      • Poznámky
    • Projektové výdaje
      • Report projektových výdajů
    • Placené vs. Neplacené hodiny
  • Lidé
    • Přidání uživatelů
    • Uživatelské role
    • Aktivace / Deaktivace osoby
    • Nastavení platu
    • Bonusy
    • Výpočet hodinové sazby osoby
  • Činnosti
    • Vytvoření činností
    • Aktivace / Deaktivace
  • Klienti
    • Vytvoření klienta
    • Aktivace / Deaktivace
    • Nastavení výchozích klientských sazeb
  • Trackování času
    • Trackování času
  • Timesheet
    • Denní záznam času
    • Týdenní záznam času
    • Pohledy na timesheet
      • Shrnutí
      • Den po dni
      • Týdenní
      • Kdo právě trackuje
  • Reporty
    • Finanční výkon vaší firmy
    • Report ukončených projektů
    • Vytíženost
    • Firemní reporty
    • Projektové výdaje
    • Fakturace
  • Ziskovost
  • Vaše firma
    • Základní přehledy
    • Upozornění
    • Režijní náklady
    • Fixní a měsíční sazba
    • Výpočet režijního nákladu na odpracovanou hodinu
    • Analýza alokace nákladů v projektech
  • Nastavení
    • Můj účet
    • Desktopová aplikace
    • Společnost
    • Skupiny
    • API
  • Aplikace
    • MacOS aplikace
    • Windows aplikace
    • iOS Mobilní aplikace
  • Integrace
    • Integrace pomocí Make
    • API
  • Předplatné
    • Testovací období
    • Přechod na placený účet
    • Nastavení předplatného
    • Email pro zasílání faktur
Poháněno GitBookem
Na této stránce
  • 1. Vytvoření projektu
  • 2. Vyberte typ projektu
  • 3. Zadejte název
  • 4. Vyberte typ rozpočtu
  • 5. Vyberte datum zahájení
  • 6. Zkontrolujte vyplněný formulář
  • 7. Přeskočte štítky
  • 8. Vyplňte rozpočet
  • 9. Vyplňte projektové výdaje
  • 10. Souhrn projektu
  • Projekt vytvořen
  1. Začínáme
  2. Rychlý start v 5 krocích

4. Vytvoření projektů

Předchozí3. Vytvoření klientůDalší5. Trackování času

Poslední aktualizace před 7 měsíci

Přidání projektů je klíčové pro sledování efektivity práce vašich zaměstnanců. Projekty vám pomáhají přidělovat rozpočty, určovat, kolik času by měl každý člověk strávit na každé činnosti, a sledovat pokrok, že vše zvládnete včas a v rámci rozpočtu.

1. Vytvoření projektu

V horním menu vyberte záložku Projekty a následně vpravo klikněte na Přidat nový projekt.

V příkladu začneme s jednoduchým jednorázovým projektem, kdy klientovi vytvoříme rozpočet projektu na základě odhadovaného počtu hodin.

2. Vyberte typ projektu

Tímto určíte, zda jde o jednorázový projekt nebo pravidelně opakující se projekt.

Podrobné informace naleznete v článcích Vytvoření a práce s projektem a Opakující se projekt.

3. Zadejte název

Zadejte název projektu a přiřaďte klienta.

Volitelně vyplňte ID projektu, které slouží k vaší identifikaci projektu. Můžete využít vlastní číslo nebo jej nechat automaticky vygenerovat zaškrtnutím políčka AUTO ID. Podrobnější informace naleznete v článku ID projektu.

4. Vyberte typ rozpočtu

Typ rozpočtu určuje nejen výslednou cenu projektu, ale také způsob jakým se alokuje příjem na jednotlivé zaměstnance a činnosti. Ovlivňuje tedy téměř všechny reporty generované Costlockerem.

  • Časové odhady: Rozpočet projektu vytvořený na základě odhadovaného počtu hodin.

  • Fixní cena: Rozpočet projektu vytvořený zadáním pevných cen.

  • Timesheet: Rozpočet projektu je vytvořen zpětně na základě všech odpracovaných hodin.

  • Bez rozpočtu: Ideální řešení pro interní projekty.

Doporučujeme se podrobně seznámit s detaily v článku Typy rozpočtů.

5. Vyberte datum zahájení

Slouží k evidenci, kdy projekt začíná, a kdy má skončit.

  • Zahájení projektu: Před tímto datem nemohou osoby trackovat čas na projektu.

  • Ukončení projektu: K tomuto datu se přiřazuje zbývající částka ve fakturaci projektu. Více v článku Fakturace projektu.

6. Zkontrolujte vyplněný formulář

V naší ukázce používáme typ rozpočtu Časové odhady:

  • Časové odhady: Fakturace na základě odhadů a předem určené hodinové sazby, rozpočet zůstává stejný bez ohledu na odpracované hodiny.

  • Odhad na člověka: Každé osobě přiřadíme počet hodin, který má strávit na dané činnosti.

  • Klientská sazba na činnosti: Stejná hodinová sazba pro danou činnost, bez ohledu na to která osoba ji vykonává.

Dále klikněte na Pokračovat na Tagy

7. Přeskočte štítky

Štítky v tento moment vynecháme. Klikněte na Pokračovat na Rozpočet.

Štítky mají svoji funkci až při reportingu a můžeme je vyplnit kdykoliv zpětně, více se dočtete v Tagování (Štítkování).

8. Vyplňte rozpočet

Dostupná pole pro vyplnění se vždy liší dle typu rozpočtu. Co zůstává vždy stejné je Vyplnění činnosti a osoby v levé části formuláře.

Nyní vyplníme jednotlivé činnosti našeho projektu

  • Použijeme činnosti vytvořené v kroku 2. Vytvoření činností. (činnosti je možno vytvořit i v průběhu tvorby projektu.)

  • V tabulce vidíte činnosti, osoby, očekávané množství hodin a hodinovou sazbu.

  • V položce osoby vyberte sami sebe (např. David Maralík), abyste mohli zaznamenat svůj čas.

  • My jsme zvolili jsme nulovou sazbu za Account Management, abyste viděli, jak se označují neplacené hodiny.

Činnost
Osoba
Odhadované hodiny
Klentská sazba

Design

Anežka Nová

10

1 200,-

Design

<já>

3

1 200,-

Programování

Artur Novák

5

1 600,-

Programování

Bořivoj Zelený

15

1 600,-

Account Management

Petra Nová

5

0,-

Account Management

<já>

3

0,-

Z vyplněného rozpočtu nám plyne, že celkově máme na projektu odpracovat 41 hodin a od klienta za práci lidí dostaneme zaplaceno 47 600 Kč.

Osoby, které nejsou přiřazeny v rámci rozpočtu, nemohou do daného projektu zaznamenávat čas.

Můžeme přejít do dalšího kroku kliknutím na tlačítko Pokračovat na Projektové výdaje.

9. Vyplňte projektové výdaje

Projektové výdaje evidují externí nákupy spojené s projektem, jako jsou:

  • Subdodávky freelancerů

  • Pronájem fotoateliéru

  • Nákup fotografií z fotobanky

  • Externí zpracování části projektu

  • Cestovné související s projektem

V našem případě budeme evidovat následující položky

Název
Nákupní cena
Prodejní cena

Překlady textů

5 000,-

8 000,-

Cestovné

300,-

0,-

Zde vidíme, že celkový náklad projektu je 5 300 Kč, zatímco náš příjem bude 8 000 Kč.

Můžeme přejít na poslední krok tlačítkem Pokračovat na souhrn.

10. Souhrn projektu

V tomto kroku definujeme odpovědné osoby, které vybíráme z rolí Administrátor a Manažer.

Nastavení potvrdíme tlačítkem Uložit a tímto se dostaneme do detailu projektu.

Projekt vytvořen

Gratulujeme! Právě jste vytvořili svůj první projekt.

Co jednotlivé čísla znamenají, a jak pracovat s Detailem projektu, se dozvíte ve Vyhodnocení projektu.

V následujícím kroku se podíváme na trackování času ...

Detail projektu