Costlocker nápověda
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
  • Začínáme
    • Co je Costlocker a pro koho je určen
    • Registrace a založení firmy
    • Rychlý start v 5 krocích
      • 1. Přidání kolegů
      • 2. Vytvoření činností
      • 3. Vytvoření klientů
      • 4. Vytvoření projektů
      • 5. Trackování času
    • Kam dál?
  • Projekty
    • Vytvoření a práce s projektem
      • Vytvoření projektu
      • Vytvoření projektu duplikací
      • Auto ID
      • Tagy
      • Odpovědné osoby
      • Sleva na projektu
      • Fakturace projektu
      • Ukončení projektu
      • Export rozpočtu
      • Zamčení projektu
    • Opakovaný projekt
      • Vytvoření Opakovaného projektu
      • Práce s opakovaným projektem
      • Manuální duplikace opakovaného projektu
    • Typy rozpočtů
    • Detail projektu
      • Přehled
      • Report
      • Upozornění
      • Cenová kalkulace
      • Fakturace
      • Sazby
      • Firemní reporty
      • Timesheet
      • Poznámky
    • Projektové výdaje
      • Report projektových výdajů
    • Placené vs. Neplacené hodiny
  • Lidé
    • Přidání uživatelů
    • Uživatelské role
    • Aktivace / Deaktivace osoby
    • Nastavení platu
    • Bonusy
    • Výpočet hodinové sazby osoby
  • Činnosti
    • Vytvoření činností
    • Aktivace / Deaktivace
  • Klienti
    • Vytvoření klienta
    • Aktivace / Deaktivace
    • Nastavení výchozích klientských sazeb
  • Trackování času
    • Trackování času
  • Timesheet
    • Denní záznam času
    • Týdenní záznam času
    • Pohledy na timesheet
      • Shrnutí
      • Den po dni
      • Týdenní
      • Kdo právě trackuje
  • Reporty
    • Finanční výkon vaší firmy
    • Report ukončených projektů
    • Vytíženost
    • Firemní reporty
    • Projektové výdaje
    • Fakturace
  • Ziskovost
  • Vaše firma
    • Základní přehledy
    • Upozornění
    • Režijní náklady
    • Fixní a měsíční sazba
    • Výpočet režijního nákladu na odpracovanou hodinu
    • Analýza alokace nákladů v projektech
  • Nastavení
    • Můj účet
    • Desktopová aplikace
    • Společnost
    • Skupiny
    • API
  • Aplikace
    • MacOS aplikace
    • Windows aplikace
    • iOS Mobilní aplikace
  • Integrace
    • Integrace pomocí Make
    • API
  • Předplatné
    • Testovací období
    • Přechod na placený účet
    • Nastavení předplatného
    • Email pro zasílání faktur
Poháněno GitBookem
Na této stránce
  • 1. Vytvoření projektu
  • 2. Vyberte typ projektu
  • 3. Zadejte název
  • 4. Vyberte typ rozpočtu
  • 5. Vyberte datum zahájení
  • 6. Zkontrolujte vyplněný formulář
  • 7. Přeskočte štítky
  • 8. Vyplňte rozpočet
  • 9. Vyplňte projektové výdaje
  • 10. Souhrn projektu
  • Projekt vytvořen
  1. Začínáme
  2. Rychlý start v 5 krocích

4. Vytvoření projektů

Předchozí3. Vytvoření klientůDalší5. Trackování času

Poslední aktualizace před 10 měsíci

Přidání projektů je klíčové pro sledování efektivity práce vašich zaměstnanců. Projekty vám pomáhají přidělovat rozpočty, určovat, kolik času by měl každý člověk strávit na každé činnosti, a sledovat pokrok, že vše zvládnete včas a v rámci rozpočtu.

1. Vytvoření projektu

V horním menu vyberte záložku Projekty a následně vpravo klikněte na Přidat nový projekt.

V příkladu začneme s jednoduchým jednorázovým projektem, kdy klientovi vytvoříme rozpočet projektu na základě odhadovaného počtu hodin.

2. Vyberte typ projektu

Tímto určíte, zda jde o jednorázový projekt nebo pravidelně opakující se projekt.

Podrobné informace naleznete v článcích Vytvoření a práce s projektem a Opakující se projekt.

3. Zadejte název

Zadejte název projektu a přiřaďte klienta.

Volitelně vyplňte ID projektu, které slouží k vaší identifikaci projektu. Můžete využít vlastní číslo nebo jej nechat automaticky vygenerovat zaškrtnutím políčka AUTO ID. Podrobnější informace naleznete v článku ID projektu.

4. Vyberte typ rozpočtu

Typ rozpočtu určuje nejen výslednou cenu projektu, ale také způsob jakým se alokuje příjem na jednotlivé zaměstnance a činnosti. Ovlivňuje tedy téměř všechny reporty generované Costlockerem.

  • Časové odhady: Rozpočet projektu vytvořený na základě odhadovaného počtu hodin.

  • Fixní cena: Rozpočet projektu vytvořený zadáním pevných cen.

  • Timesheet: Rozpočet projektu je vytvořen zpětně na základě všech odpracovaných hodin.

  • Bez rozpočtu: Ideální řešení pro interní projekty.

Doporučujeme se podrobně seznámit s detaily v článku Typy rozpočtů.

5. Vyberte datum zahájení

Slouží k evidenci, kdy projekt začíná, a kdy má skončit.

  • Zahájení projektu: Před tímto datem nemohou osoby trackovat čas na projektu.

  • Ukončení projektu: K tomuto datu se přiřazuje zbývající částka ve fakturaci projektu. Více v článku Fakturace projektu.

6. Zkontrolujte vyplněný formulář

V naší ukázce používáme typ rozpočtu Časové odhady:

  • Časové odhady: Fakturace na základě odhadů a předem určené hodinové sazby, rozpočet zůstává stejný bez ohledu na odpracované hodiny.

  • Odhad na člověka: Každé osobě přiřadíme počet hodin, který má strávit na dané činnosti.

  • Klientská sazba na činnosti: Stejná hodinová sazba pro danou činnost, bez ohledu na to která osoba ji vykonává.

Dále klikněte na Pokračovat na Tagy

7. Přeskočte štítky

Štítky v tento moment vynecháme. Klikněte na Pokračovat na Rozpočet.

Štítky mají svoji funkci až při reportingu a můžeme je vyplnit kdykoliv zpětně, více se dočtete v Tagování (Štítkování).

8. Vyplňte rozpočet

Dostupná pole pro vyplnění se vždy liší dle typu rozpočtu. Co zůstává vždy stejné je Vyplnění činnosti a osoby v levé části formuláře.

Nyní vyplníme jednotlivé činnosti našeho projektu

  • Použijeme činnosti vytvořené v kroku 2. Vytvoření činností. (činnosti je možno vytvořit i v průběhu tvorby projektu.)

  • V tabulce vidíte činnosti, osoby, očekávané množství hodin a hodinovou sazbu.

  • V položce osoby vyberte sami sebe (např. David Maralík), abyste mohli zaznamenat svůj čas.

  • My jsme zvolili jsme nulovou sazbu za Account Management, abyste viděli, jak se označují neplacené hodiny.

Činnost
Osoba
Odhadované hodiny
Klentská sazba

Design

Anežka Nová

10

1 200,-

Design

<já>

3

1 200,-

Programování

Artur Novák

5

1 600,-

Programování

Bořivoj Zelený

15

1 600,-

Account Management

Petra Nová

5

0,-

Account Management

<já>

3

0,-

Z vyplněného rozpočtu nám plyne, že celkově máme na projektu odpracovat 41 hodin a od klienta za práci lidí dostaneme zaplaceno 47 600 Kč.

Osoby, které nejsou přiřazeny v rámci rozpočtu, nemohou do daného projektu zaznamenávat čas.

Můžeme přejít do dalšího kroku kliknutím na tlačítko Pokračovat na Projektové výdaje.

9. Vyplňte projektové výdaje

Projektové výdaje evidují externí nákupy spojené s projektem, jako jsou:

  • Subdodávky freelancerů

  • Pronájem fotoateliéru

  • Nákup fotografií z fotobanky

  • Externí zpracování části projektu

  • Cestovné související s projektem

V našem případě budeme evidovat následující položky

Název
Nákupní cena
Prodejní cena

Překlady textů

5 000,-

8 000,-

Cestovné

300,-

0,-

Zde vidíme, že celkový náklad projektu je 5 300 Kč, zatímco náš příjem bude 8 000 Kč.

Můžeme přejít na poslední krok tlačítkem Pokračovat na souhrn.

10. Souhrn projektu

V tomto kroku definujeme odpovědné osoby, které vybíráme z rolí Administrátor a Manažer.

Nastavení potvrdíme tlačítkem Uložit a tímto se dostaneme do detailu projektu.

Projekt vytvořen

Gratulujeme! Právě jste vytvořili svůj první projekt.

Co jednotlivé čísla znamenají, a jak pracovat s Detailem projektu, se dozvíte ve Vyhodnocení projektu.

V následujícím kroku se podíváme na trackování času ...

Detail projektu