Režijní náklady

Každá firma má určité režijní náklady, které nejsou přímo spjaty s konkrétním projektem - například pronájem kanceláří, leasing na auto, licence na software a podobně.

Pokud tyto náklady budeme evidovat v Costlockeru, budou automaticky rozpočítány do všech projektů.

Zobrazení měsíční režijních nákladů

Klikneme na Vaše firma -> Náklady

Tímto se nám zobrazí podmenu Náklady a otevře záložka Měsíční režijní náklady.

Jak přidat režijní náklad?

Na obrazovce zobrazení měsíčních režijních nákladů klikneme na tlačtíko Přidat režijní náklad.

V následujícím formuláři vyplníme název nákladu a vybereme typ nákladu, který chceme přidat. Na výběr máme:

Přidat opakovaný náklad

Opakovaný náklad se opakuje každý měsíc. Ideální pro většinu nákladů jako je pronájem kanceláří, leasing na auta apod.

Přidat náklad

Přidat příjem

Pokud máme naopak jednorázový příjem, který se netýká žádného projektu, můžeme jej zadat sem - např. prodej starého kancelářského vybavení.

Pro naši ukázku použíjeme následující řežijní náklady:

Po uložení si zobrazíme předchozí měsíc. Zde pak vidíme, kolik byl náš měsíční náklad za srpen ( v naší ukázce je aktuálně září):

Zároveň zde vidíme i automaticky vypočtený režijní náklad na odpracovanou hodinu.

Jak se počítá výše režije na hodinu práce se dočtete v tomto článku.

Režijní náklad se nám pak automaticky rozpočítá v daném měsíci do projektů - viz Sazby.

Vždy je důležité mít, co nejpřesnější čísla a pravidelně náklady aktualizovat. Raději mějte v Costlockeru jednu položku "režie", kterou aktualizujete každý měsíc, než mít spoustu položek, které aktualizujete jednou za rok.

Jak zaznamenat změnu ve výši režijních nákladů?

Klikneme na ikonu tužky u nákladu.

Klikneme na Přidat opakovaný náklad. Po přidání nového řádku do formuláře můžeme změnit datum, od kdy bude tento náklad aktualizován na novou částku. Zadáme částku a potvrdíme tlačítkem Uložit.

V uvedeném příkladě bude v měsísích srpen-září počítána částka na Drobné vybavení ve výši 1 500 Kč. Od října pak 1 800 Kč.

K čemu slouží datum ukončení?

Datum konce nákladu můžete použít, pokud již daný náklad není relevantní (např. ukončíte leasing na auto).

Jak řešit odpisy?

Představme si, že jsme nakoupili v září 2024 kancelářské vybavení v hodnotě 300 000 Kč. Pokud jej dáme celé jako jednorázový náklad do září 2024, neúměrně nám v tomto měsíci vzroste režijní náklad, pričemž budeme toto vybavení využívat i následující měsíce.

V takovémto případě můžeme částku 300 000 Kč rozložit do delšího období. V naší ukázce jsme se rozhodli jej "odepisovat" 2 roky. Zvolíme tedy, že vybavení budeme používat od září 2024 do srpna 2026 (tj. 24 měsíců a měsíční náklad nás vyjde na 12 500 Kč.) Costlocker nám pak ukáže správně součet 300 000 Kč, tj. celý náklad.

Režijní náklady klienti často automaticky nahrávají do Costlockeru z Google Spreadsheetu pomocí Integrace s Make. Nemusíte pak ručně dělat žádné zásahy - stačí mít data z účetnictví třeba v Google Sheet.

Poslední aktualizace