Režijní náklady

Každá firma má určité režijní náklady, které nejsou přímo spjaty s konkrétním projektem - například pronájem kanceláří, leasing na auto, licence na software a podobně.

Pokud tyto náklady budeme evidovat v Costlockeru, budou automaticky rozpočítány do všech projektů.

Zobrazení měsíční režijních nákladů

Klikneme na Vaše firma -> Náklady

Tímto se nám zobrazí podmenu Náklady a otevře záložka Měsíční režijní náklady.

Jak přidat režijní náklad?

Na obrazovce zobrazení měsíčních režijních nákladů klikneme na tlačtíko Přidat režijní náklad.

V následujícím formuláři vyplníme název nákladu a vybereme typ nákladu, který chceme přidat. Na výběr máme:

Přidat opakovaný náklad

Opakovaný náklad se opakuje každý měsíc. Ideální pro většinu nákladů jako je pronájem kanceláří, leasing na auta apod.

Přidat náklad

V tomto případě se jedná o jednorázový náklad. Ideální pro náklady na vánoční večírek 😎

Přidat příjem

Pokud máme naopak jednorázový příjem, který se netýká žádného projektu, můžeme jej zadat sem - např. prodej starého kancelářského vybavení.

Pro naši ukázku použíjeme následující řežijní náklady:

PoložkaOd kdyČástka

Kancelář

září 2024

20 000,-

Drobné vybavení

srpen 2024

1 500,-

Software

srpen 2024

8 000,-

Po uložení si zobrazíme předchozí měsíc. Zde pak vidíme, kolik byl náš měsíční náklad za srpen ( v naší ukázce je aktuálně září):

Zároveň zde vidíme i automaticky vypočtený režijní náklad na odpracovanou hodinu.

Jak se počítá výše režije na hodinu práce se dočtete v tomto článku.

Režijní náklad se nám pak automaticky rozpočítá v daném měsíci do projektů - viz Sazby.

Vždy je důležité mít, co nejpřesnější čísla a pravidelně náklady aktualizovat. Raději mějte v Costlockeru jednu položku "režie", kterou aktualizujete každý měsíc, než mít spoustu položek, které aktualizujete jednou za rok.

Jak zaznamenat změnu ve výši režijních nákladů?

Klikneme na ikonu tužky u nákladu.

Klikneme na Přidat opakovaný náklad. Po přidání nového řádku do formuláře můžeme změnit datum, od kdy bude tento náklad aktualizován na novou částku. Zadáme částku a potvrdíme tlačítkem Uložit.

V uvedeném příkladě bude v měsísích srpen-září počítána částka na Drobné vybavení ve výši 1 500 Kč. Od října pak 1 800 Kč.

K čemu slouží datum ukončení?

Datum konce nákladu můžete použít, pokud již daný náklad není relevantní (např. ukončíte leasing na auto).

Jak řešit odpisy?

Představme si, že jsme nakoupili v září 2024 kancelářské vybavení v hodnotě 300 000 Kč. Pokud jej dáme celé jako jednorázový náklad do září 2024, neúměrně nám v tomto měsíci vzroste režijní náklad, pričemž budeme toto vybavení využívat i následující měsíce.

V takovémto případě můžeme částku 300 000 Kč rozložit do delšího období. V naší ukázce jsme se rozhodli jej "odepisovat" 2 roky. Zvolíme tedy, že vybavení budeme používat od září 2024 do srpna 2026 (tj. 24 měsíců a měsíční náklad nás vyjde na 12 500 Kč.) Costlocker nám pak ukáže správně součet 300 000 Kč, tj. celý náklad.

Režijní náklady klienti často automaticky nahrávají do Costlockeru z Google Spreadsheetu pomocí Integrace s Make. Nemusíte pak ručně dělat žádné zásahy - stačí mít data z účetnictví třeba v Google Sheet.

Poslední aktualizace