Costlocker nápověda
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
přihlášení do aplikacestav aplikacezpět na web
  • Začínáme
    • Co je Costlocker a pro koho je určen
    • Registrace a založení firmy
    • Rychlý start v 5 krocích
      • 1. Přidání kolegů
      • 2. Vytvoření činností
      • 3. Vytvoření klientů
      • 4. Vytvoření projektů
      • 5. Trackování času
    • Kam dál?
  • Projekty
    • Vytvoření a práce s projektem
      • Vytvoření projektu
      • Vytvoření projektu duplikací
      • Auto ID
      • Tagy
      • Odpovědné osoby
      • Sleva na projektu
      • Fakturace projektu
      • Ukončení projektu
      • Export rozpočtu
      • Zamčení projektu
    • Opakovaný projekt
      • Vytvoření Opakovaného projektu
      • Práce s opakovaným projektem
      • Manuální duplikace opakovaného projektu
    • Typy rozpočtů
    • Detail projektu
      • Přehled
      • Report
      • Upozornění
      • Cenová kalkulace
      • Fakturace
      • Sazby
      • Firemní reporty
      • Timesheet
      • Poznámky
    • Projektové výdaje
      • Report projektových výdajů
    • Placené vs. Neplacené hodiny
  • Lidé
    • Přidání uživatelů
    • Uživatelské role
    • Aktivace / Deaktivace osoby
    • Nastavení platu
    • Bonusy
    • Výpočet hodinové sazby osoby
  • Činnosti
    • Vytvoření činností
    • Aktivace / Deaktivace
  • Klienti
    • Vytvoření klienta
    • Aktivace / Deaktivace
    • Nastavení výchozích klientských sazeb
  • Trackování času
    • Trackování času
  • Timesheet
    • Denní záznam času
    • Týdenní záznam času
    • Pohledy na timesheet
      • Shrnutí
      • Den po dni
      • Týdenní
      • Kdo právě trackuje
  • Reporty
    • Finanční výkon vaší firmy
    • Report ukončených projektů
    • Vytíženost
    • Firemní reporty
    • Projektové výdaje
    • Fakturace
  • Ziskovost
  • Vaše firma
    • Základní přehledy
    • Upozornění
    • Režijní náklady
    • Fixní a měsíční sazba
    • Výpočet režijního nákladu na odpracovanou hodinu
    • Analýza alokace nákladů v projektech
  • Nastavení
    • Můj účet
    • Desktopová aplikace
    • Společnost
    • Skupiny
    • API
  • Aplikace
    • MacOS aplikace
    • Windows aplikace
    • iOS Mobilní aplikace
  • Integrace
    • Integrace pomocí Make
    • API
  • Předplatné
    • Testovací období
    • Přechod na placený účet
    • Nastavení předplatného
    • Email pro zasílání faktur
Poháněno GitBookem
Na této stránce
  • Vytvoření projektu
  • Formulář projektu
  • Popis jednotlivých polí
  • Formulář rozpočtu
  • Projektové výdaje
  1. Projekty
  2. Vytvoření a práce s projektem

Vytvoření projektu

PředchozíVytvoření a práce s projektemDalšíVytvoření projektu duplikací

Poslední aktualizace před 8 měsíci

Začneme s jednoduchým jednorázovým projektem, kdy klientovi budeme fakturovat reálně odpracované hodiny (tzv. Timesheet).

Vytvoření projektu

V horním menu vyberte záložku Projekty a následně vpravo klikněte na Přidat nový projekt.

Formulář projektu

Popis jednotlivých polí

Typ projektu

Touto volbou určujeme, zda se jedná o jednorázový projekt, nebo zda se bude pravidelně opakovat. Podrobnější informace o opakujících se projektech naleznete v sekci Opakující se projekt.

Název projektu

Slouží k pojmenování a identifikaci projektu

ID projektu

Slouží k jednoznačné identifikaci projektu. Můžete využít vlastní číselnou řadu, nebo jej nechat automaticky vygenerovat zaškrtnutím políčka AUTO ID.

Podrobnější informace naleznete v sekci Auto ID .

Klient

Klient, pro kterého daný projekt realizujete. Pokud realizujete interní projekt, vyberte interního klienta - tedy vaší firmu. Podrobnější informace naleznete v sekci Klienti.

Typ rozpočtu

V Costlockeru existuje mnoho způsobů, jak definovat rozpočet projektu. Typ rozpočtu nejen určuje výslednou cenu projektu, ale také způsob jakým se alokuje příjem na jednotlivé zaměstnance a činnosti a ovlivňuje tedy téměř všechny reporty. Doporučujeme si je tedy důkladně nastudovat v sekci Typy rozpočtů.

Datum Zahájení a Ukončení projektu

Slouží k evidenci, kdy projekt začíná a má skončit.

Zahájení projektu před tímto datem nemohou osoby do toho projektu trackovat čas na stránce Trackování času.

Ukončení projektu k tomuto datu se přiřazuje ve výhledu fakturace zbývající částka, kterou chybí na projektu vyfakturovat. Více k tématu v sekci Fakturace projektu.

Pro naši ukázku vyplníme formulář následovně:

Položka

Typ projektu

Jednorázový

Název projektu

Aktualizace webové prezentace

ID projektu

001

Klient

Mléčný bar Stodolní

Typ rozpočtu

Časové odhady

Odhad na člověka

Klientská sazba

Klientská sazba na činnost

Zahájení projektu

1.7.2024

Ukončení projektu

31.7.2024

V naší ukázce používáme typ rozpočtu Časové odhady, který si v krátkosti představíme:

Časové odhady znamená, že budu klientovi fakturovat rozpočet na základě mých Časových odhadů a předem určené hodinové sazby. Tedy bez ohledu kolik hodin na projektu strávíme, rozpočet zůstane stále ve stejné výši.

Odhad na člověka určuje, že každé osobě přidám samostatný počet hodin, které na dané činnosti mají strávit.

Klientská sazba na činnosti znamená, že za vykonávání dané činnosti je nastavena stejná hodinovka, bez ohledu, která osoba danou činnost vykonává.

Pokud se chcete dozvědět o jednotlivých druzích rozpočtů víc, přečtěte si článek Typy rozpočtů.

Dále klikněte na Pokračovat na Tagy.

Další část nastavení se věnuje štítkům na projektu. Ty zatím vynecháme. Tagování (Štítkování) se budeme věnovat až v samostatné kapitole.

Takže ji rovnou přeskočmě tlačítkem Pokračovat na Rozpočet.

Formulář rozpočtu

Dostupná pole pro vyplnění se vždy liší dle typu rozpočtu. Co zůstává vždy stejné, je Vyplnění činnosti a osoby v levé části formuláře. Více v sekci typy rozpočtů.

Nyní vyplníme jednotlivé činnosti našeho projektu.

V naší ukázce použijeme mít následující činnosti, které jsme vytvořili v sekci Vytvoření činnosti tohoto návodu.

V následující tabulce vidíte činnosti, osoby, očekávané množství hodin, které na projektu máme odpracovat a hodinové sazby, které budeme klientovi účtovat.

V položce <já> vyberte sami sebe (v naší ukázce David Maralík) - díky tomu pak budete moci do projektu sami zaznamenat strávený čas.

Činnost
Osoba
Odhadované hodiny
Klentská sazba

Design

Anežka Divoká

10

1 200,-

Design

<já>

3

1 200,-

Programování

Artur Novák

5

1 600,-

Programování

Bořivoj Zelený

15

1 600,-

Account Management

Petra Nová

5

0,-

Account Management

<já>

3

0,-

V ukázce jsme zvolili nulovou sazbu za Account Management. Díky tomu následně uvidíte, jak se v Costlockeru označují hodiny, které nebudou proplaceny klientem.

Po vyplnění se dostanete na následující pohled:

Z vyplněného rozpočtu nám plyne, že celkově máme na projektu odpracovat 41 hodin, a od klienta za práci lidí dostaneme zaplaceno 47 600 Kč.

Osoby, které nejsou přiřazeny v rámci rozpočtu, nemohou do daného projektu zaznamenávat čas.

Kliknutím na tlačítko Pokračovat na Projektové výdaje, můžeme přejít do dalšího kroku.

Projektové výdaje

Projektové výdaje slouží k evidenci externích nákupů, které jsou s projektem spojené. Jedná se většinou o subdodávky freelancerů, pokud vám dodávají služby za předem dohodnutou cenu, případně různé přeprodeje.

Pár příkladů

  • pronájem fotoateliéru

  • nákup fotografií z fotobanky

  • externí zpracování části projektu subdodavatelem

  • cestovné související s daným projektem

V našem případě budeme evidovat následující položky

Název
Nákupní cena
Prodejní cena

Překlady textů

5 000,-

8 000,-

Cestovné

300,-

0,-

Po vyplnění náš formulář bude vypadat následovně

Zde vidíme že celkový náklad projektu je 5 300 Kč, zatímco náš příjem bude 8 000 Kč.

Tlačítkem Pokračovat na souhrn můžeme přejít na poslední krok.

V tomto kroku definujeme Odpovědné osoby. Vybírat můžeme z osob s rolí Administrátor a Manažer.

Nastavení potvrdíme tlačítkem Uložit, a tímto se dostaneme do detailu projektu.

Gratulujeme!

Právě jste vytvořili svůj první projekt.

Co jednotlivé čísla znamenají a jak pracovat s Detailem projektu, se dozvíte v sekci Vyhodnocení projektu.

Každé datum má důležitou funkci:

💡
Přidání projektu
Formulář založení projektu
Vyplněný formulář Projektu
Formulář rozpočtu
Vyplněný rozpočet
Formulář projektových výdajů
Vyplněný formulář projektových výdajů
Souhrn projektu a nastavení Odpovědných osob
Detail projektu